onsdag, mars 13, 2013

Nytt i badrumsskåpet



Det är alltid kul med några nya produkter när våren kommer smygandes. Nytt på naglarna är nagellack i färgen Play Date från Essie. Det känns som om man har syrénblommor på naglarna! Härligt vårig färg! I vanliga fall gillar jag även lite färg på läpparna, men färgen Vanilla Truffle från Estée Lauder föll mig ändå på läppen (ha ha ha!). Tycker det är snyggt med lite ljusare läppar när man har sotade ögon, till exempel.


Och till håret kan jag verkligen rekommendera EverPure från L'Oréal. Mitt hår blir lättborstat, blankt och fint. Det blir heller inte skitigt lika fort, så kanonprodukter helt enkelt!

9 kommentarer:

Anna sa...

Oj där är vi helt olika, jag har också testat det där schampot fast en av de andra sorterna. Riktigt dåligt på mitt hår. Tror det var det som skulle håret slätt och motverka frissighet. Värdelösa flaskor/tubar också, gick knappt att få ut det ur schampoflaskan. Fick vrida, klämma och bända och till slut stod man där med all färg från flaskan i flagor i näven. Nope, jag kommer aldrig köpa det där igen. Jag köpte det iofs precis när de släpptes här i fjol vår så man kan ju hoppas de gjort förbättringar.

Miss Marie sa...

Anna - så olika det kan vara! Här gillar både jag, Engelsmannen och min mamma schampo och balsam, men det kanske är beroende på vilket sorts vatten man har? Här i München är det kalkrikt och hårt, så kanske funkar bättre i det vattnet? Har heller inte haft problem med att få ut det ur flaskan, funkar bra!

Channal sa...

Vårligt och fräscht! Så fint... nu vill vi ha sol och blommor ute också.

KRAM Anna

Saltistjejen sa...

Så fint med nytt lack!!!
Här frågar Ella om inte hon också kan få ha nagellack, men eftersom jag själv aldrig använder det har jag inget hemma. Kanske borde köpa till henne dock! :-)
Schampot låter ju superbra! Mitt hår är tjockt och blir lätt "frissigt" särskilt vid hög luftfuktighet så bra tips på schampo är aldrig fel. Ska se om det finns här. Annars gillar jag t ex Redken. Det fungerar himla bra på mitt hår.
Kram!

Miss Marie sa...

Anna - ja, vad härligt det vore!

Saltis - här vill Alfred alltid ha nagellack när han ser mig måla naglarna! Senast när vi var hos doktorn hade Alfred rosa naglar och doktorn var lite fundersam... ;) Jag har inget direkt problemhår, men nu har mitt hår varit lite tovigt, så det här schampot och balsamet är perfekt för mig!

Martina sa...

Ah sa fin färg! Men sa passar ju du sa himla bra i pastelliga färger ocksa!
Har sett reklam för de där harprodukterna, men aldrigt testat ännu men nu ska jag verkligen göra det!
Kramar

Miss Marie sa...

Martina - ja, jag gillar pasteller! :)

Annika sa...

Det L'oreal shampo du visar funkar inte på mig heller.
Det tynger mitt hår.
Trist nog.
men jag vet ju att många prisar det.
Ska ksnaske testa igen. Det står i mitt badrum och skäms. Jag ger det en chans till och ser vad jag tycker då :-)

ESSIE därmot funkar alltid :-)
Jag gillar det märket!!
OCh din färg är jättesnygg!!
Så roligt nu att se alla nya färger i Essies sortiment.

Miss Marie sa...

Annika - ja, det funkar ju inte för alla hår, såklart! Mitt hår blir blankt så jag gillar't! Essie funkar alltid! :)