måndag, mars 25, 2013

Spa på Loka Brunn



I söndags överraskade min mamma och mina systrar mig med en dag på Loka Brunn! Jag fyller ju nämligen 27 nu i år igen (vaddå 30? Nu hör jag inte riktigt...) och det har blivit en tradition med en spa-dag när vi fyller jämt! Jag fyller inte förrän i maj, men eftersom jag inte är i Sverige då så firades jag nu. Så härligt att bara få slappa tillsammans en sån här dag, morfar fick vara barnvakt till Alfred så jag kunde verkligen slappna av!


Vi fick skön massage och efter det var det dags för lunchbuffé, sallader, lax, viltkorv, ja, en massa gott! Och sen efterrätt i salongen. Kladdkaka med grädde och små wienerbröd, vi var verkligen mätta efter det!


Efter det var det dags för badet! Sen vi var där senast har det byggts om och det är riktigt mysigt nu. Det finns fler pooler och även utomhuspooler, men jag tyckte det var lite för kyligt för dom! Syrrans minsting följde med, eftersom han fortfarande ammar, och han tyckte det var skönt med de varmare poolerna. Vår favoritpool var en som låg precis vid fönstret med utsikt över den frusna sjön. Kan tänka mig att det är riktigt fint där på sommaren!


 Det luktar gott av tallbarr på spat och man kan köpa med sig deras badolja hem om man vill ha lite skogslukt hemma också. När det var dags att åka hem var jag bara tvungen att ta kort på väskorna i bagageutrymmet. Det är fler än jag som gillar Cath Kidston i vår familj...!

15 kommentarer:

Ninnie sa...

Å, va härligt! Och GRATTIS till dina 27 (?) år!!

Sofia sa...

Åh vad härligt! Och GRATTS i efterskott...jag fyllde ju också 27 för några veckor sedan (absolut inte 30 va!) ;).

Kul med så många Cath Kidston väskor i bagaget, min mamma fick sin första i julklapp av mig - good stuff that!

Channal sa...

GRATTIS!! 27... ljuvlig ålder! Underbar helg du fick!

KRAM Anna

Channal sa...

ps. jag blir snart 23! Så du har kommit ikapp mig ;-) ds.

Miss Marie sa...

Ninnie - tack! Fyller inte förrän i maj, men eftersom jag inte är hemma då så blev jag lite firad nu! :)

Sofia - älskar Cath! :)

Anna - ja, 27 är en bra ålder...;)

Jonna sa...

Ser fantastiskt härligt ut...och laxen, nom nom - den skulle jag inte tacka nej till! :) Hoppas att du/ni har det riktigt härligt tillsammans.

Miss Marie sa...

Jonna - laxen var ruggigt god, örtbakad och så saftig!

Anonym sa...

Grattis i förskott då! Ser jättefint ut! Jag var där innan de renoverade poolområdet, och det behövdes göras... Nu vill jag åka dit igen! Och de har ju så god mat!/Susanne

Jenny sa...

Jag ska på två konferenser till Loka i vår och sommar, en i maj (som jag anordnar) och en i juni (då är tyvärr baden stängda IGEN för renovering??? Jösses vad fint det måste bli då). Då får man tillgång till Spat innan och efter konferensen, Jag ser verkligen fram emot det! När jag var liten hade min hemort inget badhus och då åkte vi till Loka iblan. Då var det dock bara ett vanligt badhus med en kran i ett lusthus på gården med "hälsovattnet". Så mycket härligt har hänt sedan dess! Vad skönt ni såg ut att ha det och kul att få en inblick innan det är dags för mig. Grattis i förskott!!! (ja, självklart fyller vi 27....igen).

Miss Marie sa...

Susanne - ja, det behövdes, nu är det superfint! Maten är urgod! :)

Jenny - vad kul! Du kommer njuta! Undrar vad som ska göras med baden nu?!

Martina sa...

Vilken härlig tradition! Da är det ju nästan värt att fylla jämt, eller hur?!
Kramar

Miss Marie sa...

Martina - nästan! ;)

Desiree sa...

Stort grattis i förskott och klart du fyller 27 ;-)
Wow, vilket superhärligt firande och vilken dag ni fick. Vilken present och vilket firande! Åh helt klart avis. Men detta är du så värd. Allt ser bara helt underbart ut.
Kram!

Miss Marie sa...

Desiree - det var verkligen helskönt!

Fredrik sa...

Vilken underbar upplevelse det ser ut som att ni hade! Skulle du kunna tänka dig att berätta lite om den i en kommentar på vår sida så att ändå fler kan få ta del av den? Och förhoppningsvis få det lika härligt :)

Loka Brunn hittar du här: http://sparesorts.se/2013/09/28/loka-brunn/