fredag, december 27, 2013

I'll Be Home for Christmas



Dan före dan var det dags att klä granen. Alfred tyckte det var roligast att klättra upp på stegen. Upp och ner, upp och ner. Han hade ju fått såga ner sin egen gran, så han och daddy fixade till en fot till den. Jag dekorerade stora trädet och Alfred det lilla, perfekt!


Det har ju inte direkt varit trevligt väder, så det har mest blivit kortare stunder utomhus. Jag vill också ha en petroleumgrön duffelkappa! (Finns förresten på rea nu, ja, fortfarande för barn alltså!)


Jag kokade polkakola och under tiden dekorerade Alfred och daddy pepparkakor. Väldigt vackra blev de såklart! Mina polkakolor blev goda, lite hårda, men bara man sög på dom ett tag så mjuknade de och blev oemotståndliga! Kan rekommendera Pärlans konfektyr: kolor, jazz och bakverk, där finns det många goda kolor att testa, och då inte bara till jul!


Och på julaftonsmorgon hade tomten kommit med både choklad och paket till Alfred. Himmelriket! Mer om julafton blir det i ett annat inlägg..

4 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Så stor Alfred har blivit!

Och jag älskar ljuset, huset och de vackra omgivningarna. Underbart att fira jul ihop med familjen!

God fortsättning Marie

xo

Miss Marie sa...

Lotta - visst blir han stor! :) Ja, så härligt! Tack detsamma!

Desiree sa...

Underbara julbilder. Ser ut som en skön och mysig jul. Gillar färgen på Alfreds duffecoat mycket. Man behöver färg när det är mörkt om vintern. Det piggar upp.
Kram!

Miss Marie sa...

Desiree - visst poggar det upp! Njut av Florida! :)