tisdag, oktober 21, 2014

En söndag i Blackpool



Det blåste i Blackpool i söndags. Så där som det blåste hela förra vintern, men som vi inte känt av sedan våren och sommaren kom. Burr, det här ger en föraning om vad som komma skall... Men det är ändå något fint i det karga, blåsiga. Alfred gillar inte när det blåser i ansiktet så han tog tillfället i akt att goooooosa med oss! Vi tog också tillfället i akt att smita in på Starbucks och smaka en Pumpkin Spice Latte. Såååå gott! Galet gott.


Och Blackpool alltså... Det är ett speciellt ställe, helt klart! Tittar man bara ut mot havet så är det så vackert, men åt andra hållet är det nedgånget och sunkigt, chavy är ett engelskt ord jag skulle beskriva det med! Man kan rida åsnor på stranden, åka karuseller, försöka vinna slitna gosedjur eller varför inte pröva lyckan på Slots of Fun? Eller inte... Hus i Blackpool är sanslöst mycket billigare än hos oss i Lytham, men den kvarten det tar att åka dit är som att åka till ett annat land, och även om vi får mycket mer hus för pengarna i Blackpool så är det inget alternativ. Någonsin. Om jag någon gång i framtiden säger "det är nog ändå helt ok att bo i Blackpool, vi letar hus där" så slå mig hårt i huvudet! Ok? Ok.


Och mitt läppstift är Blake's Red från L'Oréal Color Riche Collection. Inte lätt att applicera men när det väl är på sitter det där det ska!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Lovar att slå hårt ;-)
Men en fin dag fick ni ändå!

Sofia sa...

Jag har aldrig varit i Blackpool men kan tänka mig lite hur det är, för nedgångna städer i England har jag ju varit till - så himla trist att det blir så! Man kan tänka sig att dessa kuststäder var fina en gång i tiden...

Vi skulle också kunna hitta mycket billigare boende om vi köpte 15-20 min bort, i Croydon, men det är så himla deprimerande där! Tänk att man ska gå på de där gatorna då - nej, jag tror det är viktigt att man trivs med det man har runt om knuten. Tyvärr kommer vi inte ha råd att köpa här i East Dulwich där vi bor nu, det är grön o fint här, finns många trevliga butiker och restauranger och rätt nära in till stan, så huspriserna är fruktansvärda. :( Men jag är glad att vi har råd att bo här nu, men vet att det nog inte är för evigt.

Väldigt fina foton som vanligt!

Annika sa...

Så fina bilder!!
Det ser så skönt höstigt ut, även om det ser lite småkyligt ut. Jag gillar ju att känna elementen, så jag vet precis vad du menar då du säger att det är skönt.

PSL, det är grejer det!! Love it! Har druckit alldeles för få denna höst. Ska kanske trava upp till Sbux redan idag och köpa mig en, mums!!

Blackppol ser lite nedgånget charmigt ut, men jag förstår att ni kanske inte vill bo där.
Det är viktigt att torvas där man bor. Viktigast av allt närapå.

Annika sa...

Trivas ska det ju stå, då'råååå....
:-)

Desiree sa...

Vackert med havet och stranden men det har ni ju där ni bor också. Det gäller att trivas med sitt närområde där man ska bo om man ändå ska göra en stor investering som att köpa hus.
Vad söt Alfred är den svarta hatten. Den klär honom jättefint. Det syns att ni har höst på riktigt med gummistövlar och halsdukar. Här har hösten precis rullat in.
Kram!

Miss Marie sa...

Brysselkakan - tack! ;)

Sofia - ja, nedgånga städer finns det gott om o Blackpool är speciellt! Croydon har jag hört talats om, förstår att ni inte vill bo där. Hoppas ni hittar något fint!

Annika - det blåste ordentligt, så skönt är inte rätta ordet! ;) Lyxigt att bara kunna promenera upp till Starbucks för en psl! Men tur för mig att jag inte har någon i närheten... ;)

Desiree - ja, det betyder ju så mycket! Vi trivs bra här där vi bor, även fast det såklart är väldigt annorlunda mot München!

eastcoastmom sa...

Och jag som inte ens provat nån specialare från Starbucks, har ju flera här i stan...

Miss Marie sa...

Eastcoastmom- då har du nåt att se fram emot! :)