måndag, januari 12, 2015

Till slut fick vi lite snö



Till slut kom den då, den efterlängtade snön! För en englandsboende familj känns snö som ett måste under julledigheten i Sverige, så det var tur att vi hade förlängd ledighet, annars hade vi gått miste om denna snöstorm, vår sista dag i Sverige. Det var ingen lätt snö som föll, nej, det var ordentliga flingor som virvlade runt oss, mer horisontellt än vertikalt!


Alfreds kusiner var på besök, så vi gick uppåt vägen och åkte pulka när det hade blivit tillräckligt med snö. Kanske inte det bästa pulkaunderlaget med mjuk kramsnö, men vi är inte så kinkiga!


Som ni kan se på den här leende, roskindade ungen var det en dag att lägga i minnesbanken. Pulkaåkning, snögubbebuggande och så försök till snöänglar, men det gav han upp ganska fort eftersom han fick fullt med snö i ögonen så fort han lade sig ner!


 Innan jag var tvungen att livrädda min kamera från en säker död av blöta snöflingor, så knäppte jag  några kort på omgivningen. Det är fascinerande hur fort snön kan lägga sig och så är det så mysigt när snön fastnar på väggarna, det är riktig vinter för mig. Och vad gör väl det om mycket av snön hade regnat bort över natten efter, då var vi ändå på väg hem till England igen!

8 kommentarer:

Ullis sa...

Visst hade ni tur. Det snöade inatt och nu håller det på att regna bort igen. Ingen ordning alls. Jättehärliga bilder. Rosenkindade barn är härligt.😃

Miss Marie sa...

Ullis - nä, fy! Här är det bara regn, ingen snö alls! ;)

Annika sa...

Alltså. ååååå. UNDERBART!!!
Just den där sortens ymniga snöfall älskar jag.
Men, jag trodde ni haft en hyfsat vit vistelse hemma? Kanske var det mest frost?
Här regnar den snö vi haft i en vecka bort nu.
Jag längtar intensivt efter nästa snöstorm...
FINA bilder du visar (och jag vet hur vanskligt det är att fota medan snön vräker ner. man får verkligen vara rädd om kam'ran).

Miss Marie sa...

Annika - det var kallt en hel del, så vi fick is på sjön så vi kunde åka skridskor, men snö var det inte mycket av!

Veronica S.V. sa...

En fråga: på senaste tid dyker det ganska ofta upp en ruta 'autentiserings krävs' (...)'lösenord' osv. när jag läser din blogg. Rutan (storstockolmsblogspot eller liknande?) kan hittills alltid tryckas bort. Vad är detta? Är din blogg lösenordsskyddad utan att jag riktigtmärkt det? ;)

Tur att ni hann med en snödag i Sverige!

Desiree sa...

Masssor med snö. Stor flingor som yr i luften. Härligt att ni fick uppleva detta.
Kram!

Miss Marie sa...

Veronica - nej, det är inte min blogg, det är en blogg jag följer som har lösenord! Har tagit bort den nu så förhoppningsvis ska det funka. Säg till om den dyker upp igen, tack!

Desiree - ja, mysigt! :)

Annika sa...

Har också sett den där rutan. Men idag dök den inte upp!!