fredag, mars 06, 2015

It's the Weekend


Vi ska på bröllop i helgen, och jag är så himla osugen på det! Jag vet, inte likt mig, jag älskar ju bröllop, men det är något med engelska bröllop som får det att krypa i kroppen på mig. Det är en sån business här med bröllop och jag tycker det tar bort charmen lite, det blir same same på alla bröllop jag varit på här och det är så trist, bröllop tycker jag ska vara speciella och spegla brudparets personlighet! Jag läste att ett gemonsnittligt bröllop i England går på en sisådär £25000, alltså dryga 300 000 sek! Det är galet. Visst, har man de pengarna att spendera på en enda dag av ens liv så är det ju kanon, men ärligt talat... Vart är världen på väg? Många engelsmän pratar fortfarande om Engelsmannens och mitt bröllop, hur mysigt och personligt det var. Jag tycker vår bröllopsfest var väldigt svenskt och vanlig (och billig jämfört med engelska!), men ju fler bröllop jag är på i England så förstår jag vad menar! (Skotska bröllop är en helt annan business!)

Jag dras fortfarande med en elak hosta, så det kan också vara därför jag känner mig lite anti... Men, men det ska nog gå bra. Idag lämnar vi Alfred hos svärisarna innan vi styr kosan till Tetbury där bröllopet äger rum. (Jag ska inte ens nämna vad jag känner för den fyra timmars långa bilresan en fredagskväll i engelsk trafik... grrr...)

Annars då? Hoppas ni får en fin helg!

7 kommentarer:

Anna, Fair and True sa...

Tycker även ofta att de slutar typ midnatt, när dansen/festen precis kommit igång, för längre än så kan man inte ha lokalen. Och pga det blir det liksom aldrig någon feststämning. När man ändå samlat alla och betalat så mycket vill man ju partaja till småtimmarna. Jag har även varit på ett förmiddagsbröllop med lunchmottagning (så aldrig menat med fest på det sättet) och det var i alla fall personligt.

Anonym sa...

Galet mycket pengar... Hoppas det ändå blir en fin hel, att din förkylning lägger sig och att trafiken är snäll.

Annika sa...

Samma här. STOR business. Minns att jag hörde att normalbröllop går på ca 35,000 dollar.
För det kan man få en bil, eller lägga grundplåten till ett hus.
Länge sen jag var på bröllop. Men visst gillar jag det, alltid kul. Alltid tjusigt. Skulle gärna gå.
ETT bröllop jag var på (då jag var runt 30 och "alla gifte sig") här i NOVA gick bara blommorna på borden på 12,000 dollar.
MEN ja, jag tycker också de slutar festa för tidigt. Vid midnatt, eller senast 1, är det slut. Tack och hej.
Men då forsätter ju folk oftast festa ändå i hotellbaren etc. Ja, om nu festen hålls på ett hotell (och så är det ju ofta).
Jadu, nu är det jag som får invänta bröllopsinbjudningar till Karolinas vänner, men vi ska tro att det är sådär 6-10 år fram i tiden.
OCH jag undrar hur min egen dam tänker runt bröllop...?
En gång sa hon att hon ville ha festen på Mandarin Oriental i NYC. I deras skybar. Visst serru, sa vi, vem pröjsar? HAHA!!!
Inte vi iaf ;-)
HOPPAS nu att ni får roligt, men det tror jag att NI får!!!!

Desiree sa...

Väldigt mycket pengar för ett bröllop. Oj att folk har och lägger sådana summor på sina bröllop. Jag hoppas att det hela blir roligare och trevligare än vad du förväntat när du väl är på plats.
Kram och hoppas att hostan också ger med sig.

Fröken L sa...

Otroliga summor för ett bröllop. Jag håller med om att bröllop ska vara personliga och helst inte så stora. Jag hoppas att det blir mysigt ändå.

Kram Linda

Sofia sa...

Personligen skulle jag inte lägga en sådan summa på en enda dag, oavsett om det är min bröllopsdag vi snackar om. Fina minnen skapar man inte med pengar.

Miss Marie sa...

Anna - ja, det här slutade vid tolv! Började iofs redan kl 2, så man hade ju gott om tid... Men det bli alltid så mycket dötid på engelska bröllop, trist!

Brysselkakan - ja, verkligen gaaalet! Nu vet jag inte hur mycket det här paret hade lagt på sitt bröllop, det är ju lite off season, men kan tänka mig att det var en hel del pengar ändå...

Annika - haha, du får styra in henne på ett enkelt bröllop i Stockholms skärgård när det är dags för henne! ;) I US och UK är det ju oftast brudens föräldrar som står för notan, visst, föräldrar i Sverige kan också bidra, men oftast inte för hela kalaset! Tänk om man har fler döttrar liksom...

Desiree - ja, jag prioriterar annorlunda, helt klart...

Fröken L - visst kan personliga bröllop vara stora, men ju fler gäster ju dyrare blir det, maten brukar ju vara den enskilt största kostnaden!

Sofia - inte jag heller!